بی ام و

در سال‌های اخیر، خودروسازان چینی با سرعت بالا در معرفی مدل‌های جدید و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، توجه بازار جهانی را به خود جلب کرده‌اند. اما یواخیم پست، مدیر بخش توسعه بی‌ام‌و، اعلام کرده است که این برند آلمانی اکنون قادر است حتی سریع‌تر از رقبای چینی عمل کند.

 

بی‌ام‌و با آغاز دوران نئو کلاس، نه تنها طراحی خودروهای خود را تغییر داده بلکه پلتفرم‌های جدید، موتورهای الکتریکی و باتری‌های پیشرفته‌ای را معرفی کرده است. این تحول بزرگ قرار است در دو سال آینده با معرفی ۴۰ مدل جدید و نسخه‌های فیس لیفت ادامه یابد که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

 

پست در گفت‌وگو با روزنامه هندلزبلات اظهار داشت که رویکرد بی‌ام‌و در پروژه‌های iX3 و نئو کلاس متفاوت است و تلاش زیادی برای ایجاد جهش فناوری در کل مجموعه محصولات انجام شده است. او با مقایسه روند توسعه خودرو با «پختن نان پرِتزل در باواریا» گفت که هیچ‌کس توانایی تکرار این سرعت را در آینده نزدیک نخواهد داشت.

 

یکی از عوامل کلیدی این پیشرفت، استفاده گسترده از هوش مصنوعی در بخش توسعه نرم‌افزار و کدنویسی است که زمان انجام برخی وظایف را از چند ساعت به چند دقیقه کاهش داده است. همچنین، تعداد نیروهای مورد نیاز برای توسعه خودروها به شکل چشمگیری کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود در آینده تنها هزار نفر برای هر پروژه کفایت کند.

 

بی‌ام‌و همچنین از هوش مصنوعی برای حفظ دانش مهندسی استفاده می‌کند تا با خروج مهندسان باتجربه، دانش تخصصی از دست نرود و شرکت بتواند برتری رقابتی خود را حفظ کند.

 

در کنار بی‌ام‌و، آئودی نیز اعلام کرده نسل جدید TT را با سرعتی مشابه خودروهای چینی توسعه داده است؛ اما بی‌ام‌و معتقد است که حجم و سرعت محصولات جدیدش فراتر از توان رقابت چین است.

 

به این ترتیب، بی‌ام‌و با ترکیب فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و طراحی نوآورانه، در حال تعریف دوباره استانداردهای صنعت خودروسازی جهانی است.

 

برای دیدن منبع این خبر اینجا کلیک کنید.